And so the days go by...

Idag var Michelle över på en snabbvisit...för er som inte vet vem det är, vilket jag förutsätter ingen gör, så ska jag så snällt berätta att hon jobbar på argenturen här i NZ och är ansvarig för den regionen som jag är i. Så hon kommer hem till en lite titt som tätt, kollar läget och sedan drar hon vidare på nya äventyr.
Mycket mer action än så blev det inte idag..Philippa hjälpte mig med att göra pannkakor till lunch, Molly och Sophie hjälpte till med middagen.

Igår var det desto mer stohej! Lizzie min kära vän tyckte det var JÄTTEKUL att tuta in mina småtjejer att vi skulle leka maskerad i MINA kläder...riktigt så roligt blev de dock inte utan jag lyckades smidigt vägleda deras ivriga tankar till andra mer roliga kostymer. Princessa (Sophie), häxa(Molly) och Spiderman(Philippa) för att vara mer exakt. Jag fick även den stora äran att fixa deras hår och de ville att jag oxå skulle klä upp mig, till drottning. Vilket jag tycker passar mig alldeles utmärkt! Kanske borde ansöka som det när jag kommer hem...Drottning Sara...jag gillar det! \(^.^)/ Jag skulle även kunna tänka mig hertiginna...men det får bli mitt andrahandsval.

Har även lärt mig en läxa var det gäller vädret i det här landet...INTE att lita på! Hädan efter ska jag bära med mig ett paraply även om det är strååålande sol. För på 0,2 sekunder kan det slå om och jag står där med maskara som en 13-årig emo. Jag och Philippa var på lunch i stan och jag ansåg att ett paraply var onödigt att konka på, men på hemvägen ångrar jag mig bittert då vi sicksackar mellan hustaken för att hålla oss så torra vi kan. Fast jag måste säga att vi hade ganska kul ändå i regnet...











En eftermiddag så tog vi fram massa pyssel och gjorde egna ansiktsmasker.




Philippa strikes a pose in the rain...hon e för underbar (^.^)


Kommentarer
Postat av: Miranda

Det är precis som Sverige. Man kan inte lita på vädret här heller, vad tråkigt? Idag är blåsigt här.

Du kan väl berätta att Leo klädde på sig spiderman kostym oxå,Kom du ihåg det eller kanske inte det?

Puss o kram Miranda

2011-04-07 @ 13:53:02
Postat av: mamsen

Så skönt o avslappnat förhållande ni har. Dessa barn är ju helt otroligt söta o de verkar som ni har samma intressen. Puss o ha det bäst

2011-04-07 @ 20:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0