Up to Date!!

För att komma i kapp mina veckor med aktiv frånvaro från bloggen och göra det enkelt för mig tänkte jag beskriva det med för det mesta bilder...och det som inte finns på bild kanske kan få en egen liten...liten notis.

                                                         



Molly, Philippa och Sophie Leker "Musical statues" with Funky Monkeys på högsta volym! Det är så man ska spendera sitt lov!                                           







Bilderna (Höger och Under) är från den dagen då Philippa för första gången prövar på gymnastik...alla barn har nu minst två aktiviteter i veckan att skjutsas till och från. Jag tackar Gudarna att jag har hjälp (^.^)

Vi åt iallafall våran picknick ute i solen...ca 15 grader i solen...Nya Zeeländsk vinter är hemsk, eller hur?
                  


(Höger) Fredagen efter lovet föjde jag med Sebastians klass till "Splash" för att måla kakelplattor och som vuxen fick jag bestämma om jag ville måla något annat så jag gjorde min egen mugg...sen ska de brännas så vi har inte fått tillbaka dem än. Bild kommer när det är klart.




Though Guy!! Lördagen den 6:e Augusti tog jag och mina 3 kumpaner oss igenom en 6km bana i lera, branta uppförsbackar, 7 gradigt vatten, under taggtråd och över staket. Fett stolt man var i slutet kan man ju säga!!




En dag efter dagis samlade jag och Philippa på oss alla våra grapefrukter och lite citroner från våra träd för att göra våran egen juice!! Mums mums! Mycket kladd och skoj... Philippa var inte riktigt inne på ideen med grapefrukt i början men det hindret överkomms snabbt.




I tisdags var det Au Pair bowling som JAG organiserade...mycket lyckat måste jag säga själv eftersom att det var hela 14 stycken som dök upp!! Kul kul med många nya ansikten måste jag säga. Vi bestämde att nästa gång blir det laser-tag. KUL!!!
 



När vi ska gå och fråga om skor så ber jag först om en storlek tre...pojken som jobbade där kollade skummt på mig men gav mig ändå skorna...jag tittade på dem snabbt...tittade på honom, suckade och bad om storlek två istället. Här är det jag och Tinas fötter...mina skor får inte ens ha skosnören för det är från barnsko lådan! (>.<)


Och så äntligen är min nya tatuering på plats!! 1989 i rommerska siffror...Grymt stolt!!




Kan avsluta med den roligast konversationen jag hade med min äldsta tjej Molly snart 8 år.
Alla tre av mina tjejer gillar att prata giftemål så en dag efter skolan sitter jag med Molly och jag frågar henne
- Men Molly, vem ska du gifta dig med då?
- Jag ska gifta mig med en hund! (Hon är helt galen i hundar...fanatiskt förtjust över dessa varelser och det enda som kommer ut ur hennes mun är om hundar till större del)
-Jasså det säger du? (Vilka roliga ungar det skulle bli tänkte jag)
-Eller nej förresten jag vill nog inte gifta mig alls...
-Nähe...är du säker?
- Eller jag ska nog gifta mig med en tjej.
- En tjej säger du? Okej.
- ...Sara...kan man göra en operation så man inte kan ha barn?
- öööh, ja det kan man.
-Bra!! Då ska jag göra det för jag vill bara ha hundvalpar...

Lisanne och jag satt på bänken brevid henne och höll oss för skratt så gott vi kunde. Snacka om ett guldögonblick! Det är sånna stunder jag verkligen jobbar för! <3


Kommentarer
Postat av: Pappa

Saknar dig Gumman!!

Pappa

2011-08-20 @ 01:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0