Oriantation. Kia ora ~ Hello!

Jahapp, då var man här. Nya Zeeland....känns lite konstigt att vara här efter att ha pratat om det så länge.
Detta är andra natten jag spenderar med familjen men stormtrivs redan. Dom är helt underbara! Föräldrarna har bra humor och är jättesnälla. Barnen är jättemysiga! Till och med minstingen som tydligen ska vara blyg vill sitta i mitt knä och huset är fantastisk. Jag har typ en mini djungel i bakgården och precis vid mitt fönster ett grapefrukt-träd! (Jenny avis?)

Men innan jag kom till familjen spenderade jag två nätter på ett hotel för orientering med andra au pairer där vi åt tills vi storkna, solade vid poolen, åkte på utflykt upp på en vulkan (inaktiv), sov i fantastiska sängar och fick information om att köra i vänstertrafik, första hjälpen och vad att göra i olika kris-situationer.

På listan imorgon står: Starta ett konto, ansöka om nya zeeländskt körkort, skaffa sim-kort och köpa flip-flop...alldeles för varmt för mina dojjor. Kanske ska jag övningsköra lite oxå...jikes!



Jag passar på att ta en hopp-bild uppe på vulkanen och i bakgrunden är Auckland och Sky-tower





Min Grapefrukt! :)



Au Pair- gänget! :)

Kommentarer
Postat av: Miss Dawa

Puppiy! ser skit mysigt ut. Ja du har en grapefrukt utan för ditt fönster men jag "hade" ett manga & avokado träd utanför mitt... Hahaha



Ska snart bege mig själv till flygplatsen! Sköt omo dig, and miss yah like hell

2011-02-26 @ 13:00:07
URL: http://missdawa.blogg.se/
Postat av: lena "mamman" Nordh

Hoppbilder är du ju expert på :)

Det ser ut som du har det bra i alla fall o det värmer ett modershjärta. Puss puss//

2011-02-26 @ 15:50:11
Postat av: Pappa

Åh vad skönt det låter. Nu kan man känna sig lite lugnare. Puss o Kram

2011-02-26 @ 17:15:41
Postat av: Miranda

Det är väldigt trevlig att läsa du har kul där. Lycka till med körkort och driving there. stor kram o puss

2011-02-28 @ 09:32:45
Postat av: jenny

Grapefruktträäd! :O

2011-03-01 @ 11:10:17
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0