Två veckor lite kort och gott

För att komma ifatt i mitt skrivande så kommer jag skriva väldigt kortfattat...för eventuella frågor så är det ju bara skriva (^.^)

Måndagen efter denna makalösa helg så passade sophie på att byta av sebastian i sjuksängen och stanna hemma från skolan...vilket inte passade mitt schema så himla bra eftersom att Evans födelsedag var dagen efter och jag var inte riktigt klar med presenten än.
Räddaren i nöden kom i form av mormor Antionette som bytte av mig i någon timme så jag kunde smita till chartwell för att göra klart presenten...som blev fantastisk.

Tisdagen var då Evans födelsedag!! Grattis grattis!! Bakade en morotskaka till honom som "födelsedagstårta" och decorerade den så fantastiskt att jag blev imponerad av mig själv. Ibland kan jag (^.^)
Vi gick ut och åt på Iguana med hela familjen plus morföräldrar. Vi hade en fantastiskt trevlig middag för att senare dra vidare hem och ta hand om presentöppningen och tårta...mums! (Min present var självklart en hit! yey!)

På helgen var det dags för Jasmins "hej-då"-fest eftersom det var sista helgen hon skulle vara i NZ...ytterligare en till som lämnar gänget. Men lördagen var utmärkt och utgången var superb! Söndagen var inte alls händelserik....film hemma hos Lizzie på kvällen men mycket mer spännande än så var det icke.

Helgen efter det så var det åter igen action. Fredagen bjöd på en show som Mollys klass hade och spelade upp inför skola och föräldrar. "vildingarnas land var det som bjöds på. Mycket gulligt! Direkt efter det körde jag till tatueringsstudion för att boka en tid. Kl 10.00 den 9:e augusti blir det en ny tatuering på foten.

"Black water rafting" i waitomo var lördagens äventyr men min nya svenska vän Maja. Kändes konstigt att prata svenska så pass mycket att jag ibland ovetandes började konversera på engelska istället..haha (>.<)
I alla fall...black water rafting...sjukt coolt! Började med att vi skulle fira ner oss själva 36meter rakt ner i en grotta för att sedan spendera ca 2 till 3 timmar i 9gradigt vatten. Tittandes på lysmaskar och klättrandes upp för vattenfall. Man kan ju säga att träningsvärken dagen efter var fantastisk!!









Storlek på skor...size 3...just sooo sad (<.<)


Kommentarer
Postat av: Jenny

hahah... size 3.. It's funny, because it's true.

2011-07-12 @ 21:26:37
URL: http://yens.blogg.se/
Postat av: Miranda

Nice to read about your adventures:=)) Ha en rolig dag/ Kram Miranda

2011-07-13 @ 09:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0