Long Weekend!

Ok...förra helgen var långhelg så jag var ledig torsdag till måndag..sweet! Hade till och med huset för mig själv torsdag-lördag...NAJS. Självklart hade jag fullt upp med saker att göra!.....eller kanske inte fullt upp...men jag hade saker att göra.

På torsdagen gick jag ut på middag till Iguana...som jag snart kan räknas som stammis på...avslutades med en pratstund hemma hos mig innan jag blev lämnad i mörkret och ensamheten. Med det fanns ljus i även detta mörker! fick prata med min bror för första gången på läääänge! oh the jooooy! Då är det värt lite ensamhet.

Fredagen spenderade jag allt som allt 7 timmar i spa-poolen...ja det är sant. två timmar efter lunch och 5 timmar efter middag. Bjöd över Lisanne för middag, snax och spa-pool badande. Vi spenderade så mycket tid i poolen att vi inte var rynkiga längre...mycket intressant fenomen (^.^)

Lördagen bjöd på en intensiv jakt efter ett par skor till utgången på kvällen...jakten var meningslös och jag var till sist tvungen att inse att jag måste ge upp mitt letande och låna ett par skor från Mareike.
Party-sugen kan jag ju säga inte var på topp men det ändrades snabbt när flickorna var samlade i sina coctail-klänningar och vi alla var fantastiskt vackra...oh what a night!! ^^

söndag...var dagen efter lördag...min familj hade kommit hem och vänt upp och ner på mitt väldigt städade hus och det var tillbaka som det var innan de åkt...på kvällen tog jag mig i kragen och gjorde en smörgåstårta som jag skulle ta med mig dagen efter till Michelles hus för tjejkväll med de andra Au-pairerna.

Måndag...junior masterchef var det som hölls på i ´vårat hus. Jag bakade bullar och Barnen fick baka alldeles själva (näsan iallafall) en varsin grej och de njöt för fulla muggar. Eftersom att det var Sveriges national-dag var jag klädd i bara gult och blått med en flagga som ansikstmålning...mycket vackert! Sen tog vi oss mot Michelles hus...vi alla åt så vi sprack, målade naglar och pratade massa...massa..massa skit.

Resten av veckan var väldigt mycket vardag...lämna barn..plocka upp barn...mata dom...torsdagen bjöd på ansiktsmålning. Jag målade flickorna och Molly målade mig. De var 2 princessor och ett lejon, själv så var jag kung! Samma kväll (fast utan ansiktsmålning) hade vi en avskedsmiddag för Lina som skulle påbörja sin resa hem igen på lördagen.

Lördag..(igår) Sebastian fyllde 9 år. Barnkalas och mycket tårta!  Jag, Evan och 7 ungar spelade laser-game..and i was in heaven! Mitt lag vann förstås och jag kanske inte fick så mycket poäng men jag skjöt Evan mer än han skjöt mig och det är ju det som räknas.



Idag...söndag...ska få ett eget inlägg...












Kommentarer
Postat av: Miranda

ojoj, vilken spännande helg du hade haft. Det låter väldigt bra. Ta hand om dig,

Puss o kram

Miranda

2011-06-13 @ 08:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0