Andra helgen

Så, många kanske undrar hur bröllopet gick? Det gick fantastiskt! Kan säga att efter mycket flitigt spridande av vissa rykten om röda klänningar fick alla sig ett gott skratt, men som sagt, den bjuder jag på (^.^) Flickorna var stormförtjusta att ha sina "prinsess"-klänningar på sig och hade även på sig dom på söndagen då vi passade på att vila upp oss lite efter en vecka med stim och stoj. Jag passade även på att gå en tripp runt i parken precis brevid mitt kvarter och mysa i solen.

Igår började en ny vecka med nya utmaningar. Jag började dagen med att prata med min familj via skype och sen drog dagen igång på riktigt, med tvätt, disk, lunch och massa aktiviteter.
Det var första gången igår som jag fick köra till Sebastians tennis-träning ensam, vilket visade sig vara en ganska spännande resa och slutade med att precis innan parkeringen är det vägarbete (<.<) Jag svor lite på svenska tyst för mig själv och pusslade mig in där efter mycket om och men.
På kvällen blev det dock andra bullar då det blev bowling med de andra Aupairerna i Hamilton...ja jag kom inte sist iaf så jag hoppar högt! Det enda som fick mig att bli lite upprörd var när vi skulle få ett par skor och jag sa att jag hade stl 5 = 36 men var tvungen att lämna tillbaka dem för att gå ner på stl 4 = 35 som OXÅ var för stora!! och det slutade inte där! Det slutade med att de tog ett par skor från BARNLÅDAN för mig att ha på mig...för att få er att förstå hur illa det är så kan jag berätta för folket att barnskorna har inte ens skosnören...de har kardborr (T.T)

Idag har varit varit föga spännande, det mest händelserika var väl att jag tog mig upp till chartwell (ett köpcenter) alldeles själv! Var ju tvungen att handla lite ingredienser till kak-bak imorgon. Använde även gas-spisen för första gången oxå, sicken mördar-maskin!!! Borde ha en varningsskylt för de som är första gångs användare.
 "First time users be aware! Might cause heartfailure if not mentaly prepaired"
 Höll fann på att göra i brallan!

Men iaf...imorgon. KAK-dags! :P





 












Kommentarer
Postat av: mamsen

Så söta underbara små barn. O du är lika fantastisk som vanligt. Puss puss

2011-03-08 @ 11:12:53
Postat av: Pappa

Ha det gott så hörs vi igen på söndag!

2011-03-08 @ 20:40:28
Postat av: Pappa

Ha det gott så hörs vi igen på söndag!

2011-03-08 @ 20:41:22
Postat av: Trini

Men gud vilka gulliga ungar! Vad kul att det mesta verkar gå så bra för dig. :)



P.S. Jag fick mitt DA2 signature edition idag. It's so pretty! Tack. <3

2011-03-10 @ 15:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0