Delfiner!! \(^.^)/

Min superspännande helg började kl 18.30 på fredagen. Jag hämtade upp några andra aupairer vid chartwell för en två timmars bilfärd norrut till Kimberlys hus med "yours truly" som chaffeur. Där skulle vi spendera natten innan vi på morgonkvisten tog oss ner till hamnen för en heldags båttur.

Kvällen spenderades framför tv och ett vi fit plus som jag självklart rockade järnet på (^.^) Men det varvades med en lite mindre rolig aktivitet...nyheterna med japan som centrum och en eventuell tsunami som kunde ta att stoppa kommande dags åktur så vi gick till sängs ovetandes om vad som morgondagen skulle komma med. Men eftersom att jag var med var jag nästan helt säker på att skiten skulle bli inställd och jag fick nöja mig med bilder på delfinerna istället...Men ICKE!! turen som de andra förde med sig balanserades fint ut och utflykten startade lite efter 09.00 med kanonväder och inga dödliga tsunamis.

Det tog inte alls för lång tid innan delfinerna uppenbarade sig och vi i grupp om 4 fick sätta på oss snorkel och i vattnet släpandes efter båten. Jag har aldrig varit så rädd och förtjust på samma gång i hela mitt liv. Måste varit ganska roligt att höra någon hyperventilera i snorkeln och ibland ge ifrån sig ett ganska förtjust gurglande...men även detta bjuder jag på.

Efter denna förtjusande skräckupplevelse så lättade vi ankar vid en ö, åt lunch och sen var det snorkling på schemat. Jag, som redan hade adrenalinet kickande, skulle självklart snorkla oxå! Vilket jag verkligen inte ångrar att jag gjorde, fick se så mycket olika fiskar, växter och som grädde på moset simmade vi med en säl! :D
Spenderade sista tiden på båten på taken njutander av utsikten, prata skit och sova.

Väl på fast mark igen så var jag grymt hungrig och självkart beställer jag mat från den mest långsamma pizzabagaren på denna sidan jorden...lord! funderingar om kanibalism med bagaren som offer han poppa upp ett flertal gånger innan jag fick sätta tänderna i en faktisikt väldit god pizza. Så jag lät honom leva för den här gången.
Bilfärden hem var det sista på listan för dagen och den gick mer eller mindre smidigt och jag fick äntligen natta huvudet på kudden efter en lång fantastisk dag.

Söndagen spenderades på en cykel med familjen då vi bestämde oss för att ta en tur längst med floden...har jag nämnt att jag bor i paradiset?? Ännu en fantastisk vecka över, vi får se vad nästa vecka kommer med.


Sara reporting from Hamilton, NZ...over and out.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag är så glad för sin skull !!

PUSS PÅ DIG

2011-03-14 @ 23:47:48
Postat av: Miranda

Vilken fin upplevelse :-) Ta hand om dig.

Puss och kram,

2011-03-15 @ 07:12:34
Postat av: mamsen

Vilket äventyr. Puss puss

2011-03-15 @ 08:28:19
Postat av: Tove

Heej lilla Sara!!!



Det låter ju som att du har de HELT underbart! Glad för din skull! Skulle gärna vara där och bada me delfiner jag också!:) men de är bra att du skriver här så att vi kan hålla oss lite uppdaterade om hur du har de!! :)



Sköt om dig och njut åt mig också! Kram

2011-03-15 @ 08:32:45
Postat av: jenny

himla fina bilder!

ska också nämnas att hela den Lundin Jonssonsk klanen känner glädje och utbyter stolta sms om att vår Sara vågar simma i hajinfekterade vatten!

2011-03-15 @ 11:12:55
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0