Födelsedag! \(^.^)/

Idag var det min tur att ha på sig födelsedagsarmbandet (ett armband som Molly gjort som födelsedagsbarnet sak ha på sig) ...det ryktas om att jag fyller 22 fast jag är helt säker på att jag fyllde 18 för inte alls så länge sen.

Igår påbörjades födelsedagsbaket med syltkakor och chokladbollar som barnen hjälpte mig rulla och sockra i alla olika färger...mycket populärt. På kvällen passade jag även på att baka basen till min tårta och sedan blev det ganska tidig sänggång eftersom att idag skulle bli en lång dag.

Idag, ska jag börja med att tillägga, är en pengainsamlingsdag på barnens skola och pengarna går till röda korsen och jordbävningen så då passade de på att ha ett utklädningstema fär man skulle klä ut sig till någon person inom räddningstjänst. Mina tre tjejer ville vara sjuksköterskor och jag kunde ju inte vara så myckte sämre så jag hakade på iden så jag var utklädd till en sjuksköterska på min födelsedag...nån gång måste man ju göra det också.
När tårtan var färdig dekorerad, hela huset dammsuget och alla barnen hemma passade vi på att göra lite handavtryck i min "au-pair"-bok. Mycket roande för oss alla. (^.^)


Sen var det middagsdags, hemmarullade köttbullar och spagetti. MUMS!!!! :) efterrätt var min tårta..."vad kan det vara för tårta?" kanske du undrar, jo en två st brownies på varandra med mörk choklad frosting i mitten, vit choklad frosting på, decorerad med jordgubbar och svar: Ja, Det va precis lika gott som det låter!



Detta var Sara som rapporterar från Hamilton, NZ. Over and out.











Kommentarer
Postat av: mamsen

Hej <3!!



Grattis igen. Tårtan sååååååg mega god ut. Mums.

Barna ser ju ut att ha skoj med dig,



Ha det allra bäst. Puuuuussss pussss

2011-03-10 @ 13:51:16
Postat av: Pappa

ÅH vilken tårta och grattis så jättemycket igen!!

2011-03-10 @ 14:56:03
Postat av: Miranda

Ett underbar minne från din födelsedag som kommer att leva i hela ditt liv eller hur?? Vilken fin tårta och vilka fina assistanter du fått. Ha det bra, Puss och kram Miranda

2011-03-10 @ 15:06:11
Postat av: Trini

Grattis på födelsedagen! Låter som att du har haft en bra födelsedag, vad roligt. :)

Din tårta ser asgod ut förresten! Varför har jag aldrig tänkt på den kombinationen? Choklad+choklad+choklad+jordgubbar. NOM!

2011-03-10 @ 15:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0