Paraire/Rāmere - Fredag

En vecka i värmen och det förbaskade sommarskinnet (fräknar) är nu på...jag är fortfarande i processen av att lära mig älska dom...(<.<)

Det har gått lite mer än en vecka sen jag lämnade Sverige och imorgon är det en vecka med familjen och det har gått fem dagar sen jag började köra i vänster trafik och jag lever än! banzaii! \(^.^)/
Men på så kort tid har jag lyckats med ganska mycket tycker jag, fixat telefon, köpt flip-flop, bankkonto, köpt kiwi experience resa, vart till polisen för kopiering av mitt körkort så snart har jag ett nya zeeländskt körkort och så har jag hållt mitt schema med barnen vilket innebär frukost, Lämnat/hämtat från skolan och dagis, lunch, snax och leka.(I veckan har vi vikt loppor, matat änder och gjort Sallys födelsedgstårta.)

Idag har varit en mycket spännande dag kan jag lova den började med ett besök från min supervisor som ville kolla in hur jag hade det och kolla in om jag visste hur jag skulle sköta allt pappersarbete. Det var första gången jag mötte henne och när hon åkte igen berättade hon hur mycket hon gillade mig och att jag var awsome...cause i am! (^.^)
För att boosta mitt ego ännu mer så berättar även Sally (mamman i familjen) hur mycket dom tycker om mig och att dom är glada att de valde mig och resten av deras släkt och vänner som träffat mig tycker samma sak!
Dagen fortsatte och avslutades med en fest eftersom att det är bröllop imorgon så har det varit massa god mat med roligt folk!
Jag visste inte riktigt om jag skulle vara med på bröllopet innan jag åkte så jag packade bara med mig en klänning...den är röd...jag gjorde även misstaget att berätta vad det betydde att ha en röd klänning på sig på ett bröllop och nu vet nog alla gäster om det och skrattar ganska gott åt det oxå...men eftersom jag är så fantastisk så bjuder jag på den. Men mer uppdatering om det sen! Men mer om det efter bröllopet.

Detta är sara som rapporterar halvvägs runt jorden...over and out.

P.S OH!! på mötet i morse berättade de för mig att nästa helg åker vi på en utflykt med min argentur...gissa vad vi ska göra?! Simma med delfiner!!! :D och på måndag är det bowling...hihi



Philippa, minstingen tittar på änderna


 


Molly är längst bak, i mitten Sophie och så Philippa

Jag har dock inget riktigt bra foto på Sebastian, kanske kan få det imorgon (^.^)


Kommentarer
Postat av: jenny

Så himla söta barnisar! och kalasfin bild på phillipa! Du måste komma hem och ta filosofiska närbilder på din vän Jenny!

Du har bara varit där en vecka och redan börjat sända ut signaler om att du ligger med gifta män.. Inte ok, inte ok..

2011-03-04 @ 17:22:36
URL: http://yens.blogg.se/
Postat av: mamsen

är stolt över dig, som den hönsmamma jag är. Puss puss

I Love You//

2011-03-04 @ 21:02:02
Postat av: Johännie

åh du verkar ha de kanonbra där borta! Klart alla gillar dig där borta! För somsagt You're awesome! Haha smartskaftet själv, tänkte precis fråga om du är hemma på onsdag, men näe! HAHAH!!! (A)

2011-03-05 @ 09:51:17
URL: http://johannaleffler.blogg.se/
Postat av: Miranda

Vilka söta barn :-)

2011-03-05 @ 10:41:34
Postat av: Miss Dawa

Kul! vill oxå bada med delfiner ju!! inte rättvist fan!... Kom hem igår från budapest. Uuurk önska att man kunde åka bort längre. Ha det bäst min blivande fru!

2011-03-06 @ 14:44:17
URL: http://missdawa.blogg.se/
Postat av: Helvi

Hej! Vill bara skicka en hälsning från Västerås och du ska veta att jag följer dej, allt låter så spännande så jag förstår att du trivs. Sköt om dej och barna, så hörs vi. Kram Helvi



2011-03-08 @ 16:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0