Morr Gurr och Fräs

Tjo hej tjo hoppsan! tänkte egentligen skriva lite om vad som hände idag med det gör jag någon annan dag...det var inte mycket intrassant i alla fall. Ämnet får nu smidigt gå över till den obotligt korkade Au-pairen som var här före mig som oxå går via namnet Sarah (snälla notera att vi i alla fall stavas olika)

Vi har under en tid försökt...eller hon har försökt, jag har inte varit lika intresserad, att  fixa fram en tid vi kan prata via skype. VARFÖR hon tror att jag skulle vilja prata med henne ensam är för mig en gåta så jag har nu fixat så att barnen oxå är med.
Iallafall så skickade jag ett mail för inte alls många timmar sen att söndag kl 1900 (för oss) skulle passa och undrade om hon kunde då...och hon svarar att då är kl 0500 i Tyskland och det var lite för tidigt.
Detta tycker jag är väldigt konstigt eftersom att klockan då skulle vara 0900 i Sverige och jag drar mig en tänkare om jag sett på nyheterna om tyskland bytt kordinater...svar:nej.

VEM har då rätt?

Efter att flera söndagar i rad pratat med min fantastiska familj skulle jag nog vilja säga att jag är 100 procent säker på att Sverige samt Tyskland är tio timmar efter oss. Men den envisa jäveln insisterar att dom är FÖRE oss i tiden SAMTIDIGT som hon säger att det nu är lördag kväll i nya zeeland och lördag morgon i tyskland....Sen ber hon mig snällt googla så att jag skulle förstå att hon har rätt...och eftersom att hon har rätt skulle det betyda att det vore enklare om vi tog det på våran morgon istället. Jag svarade att kl 19 var då vi kunde...punkt slut

Irritation och chock över denna oerhörda dumhet gör det nu svårt för mig att sova. Hur hon klär på sig själv på morgonen är för mig en gåta.

Kommentarer
Postat av: Miranda

Jag skickade en artikel och en bild från Leo till ditt mail. Läs det och hoppas irreterationen går över :-)



Puss o kram Miranda

2011-05-23 @ 11:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0