Syskon Chock! (del 1)

inte igår...ja det är väl det minsta man ska säga. För det var inte igår som jag skrev på bloggen senast. Men jag har väl iallafall något utav ett legitimt skäl till varför jag inte skrivit. Skälet för detta är för att jag var med om årtiondets största överraskning!!
Mina syskon..efter noga planering och djävulskap bestämde sig för att komma runt hörnet i mitt hus och säga hej!
Jag trodde att nu har jag blivigt galen på riktigt. Man måste sakna dom mycket om man börjar se dem i syne. Men inte då! de var där på riktigt och ojsan vad glad jag belv! Hoppandes upp och ner, skrikandes, klappa händer och gråta glädjetårar. Dom kan nog säga att allt hårt jobb att hålla det hemligt lyckats. ALLA visste...Precis ALLA...förutom jag det vill säga. (<.<)

Lite mer än två veckor var dom här...två veckor av lycka från min sida! <3

Första helgen åkte vi upp till coromandel...hyrde ett hus...som ska mer eller mindre kunna förklaras som ruckel, övergivet och från utsidan inte ens attractivt för en uteliggare. Men det var tak över huvudet och så länge skulle man ju inte stanna.
Vi åkte ut till Cathedral cove och under solens hetta går vi vad som jag kan tänka mig är en av de jobbigaste och längsta gångstigarna jag mött på länge. Men folket vi mötte som var på väg där ifrån såg rent uppfriskade ut så vi gissade på att stället vi gick till var rent av magiskt...personligen tyckte jag det var precis som resten av NZ...ställerna vi var på innan skulle jag kunna säga var lite finare. Så i efterhan tror jag att de uppfriksade människorna gjorde det baara för att jävlas och för att ge oss falskt hopp för framtiden.

Efter vi kravlat oss tillbaka och slukat minst en liter vatten åkte vi till Hot water beach...det är en strand som om man gräver på rätt ställe bubblar det upp varmt vatten och man kan göra sin egna lilla mini-pool med varmvatten...vi grävde och grävde och grävde och grävde...tror ni det kom någe varmvatten? Nej. Men vi hade ganska roligt i allafall så jag klagar inte på det heller :)

Efter allt gående och grävande hade vi verkligen gjort oss förtjänat av att gå på spa...vi åkte till "the lost spring" som var helt fantastiskt och man blev väldigt avslappnad. Men vad ska man egentligen förvänta sig från ett ställe som tar 28dollar timmen. Damen i kassa var dock så snäll att hon faktiskt gav oss extra tid. En liten puss på kinden till henne tycker jag.

Söndagen på vägen hem åkte vi igenom Karekahange gorge, vilket är gamla guldgruvor vi stannade där för en svängom för att senare fortsätta. Vi lyckades till och med hinna med Raglan på samma dag. Blev en lång dag kan jag säga.















































Kommentarer
Postat av: Miranda

Ja, ja Alla visste om deras hemligresa till dig :-)Bra plannering eller hur?? skönt att läsa Ni hade roligt tillsammans.

Ta hand om dig!

Puss o Kram :=)

2011-11-29 @ 09:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0