Lever fortfarande

Sordra on ar helt underbar! Lite kallare men gud vad vackert det ska vara overallt.
kan nagon paminna mig VARFOR jag vill aka hem till Sverige igen?

Resan borjade med flyget ner till Christchurch och min forsta natt dar delade jag med en gift australienare och en hollandska med pojkvan...inte for att det hindrade dom fran att bli fulla och ha lite for mycket kroppskontakt for min smak. (o.0)

dagen efter spenderade jag formiddagen med att ga runt och kolla pa den nu mer eller mindre ode staden. Det var sorgligt att se sa manga gamla vackra byggnader forstorda.
Traffade en an mina adoptivmammor och hennes andra dotter for lunch och pratstund pa ett cafe innan vi blev tvugna att skiljas at sa att ajg kunde hoppa pa Kiwiexperience bussen mot Kaikoura som var varat fortsta stopp.

Vadret kunde ha varit battre i kaikoura men det var ju vackert for det. Vi gick ut pa de lokala pubbarna for en cider och lite live musik. namnet pa ena pubben var The strawberry tree...ganska mysigt orginellt stalle maste jag saga.

Tidig naste morgon da vi skulle ta oss till Nelson och vidare mot Able Tasman national park dar vi skulle spendera natten. Lite knas med hostel var det sa vi i slutandan hamnade pa en kyrk lagergard...inte for att man ska klaga pa tak over huvudet. Pa kvallen akte vi till krogen for att kolla pa rugbyn Wales vs France...jag hejjade pa Wales men det gick ju som det gick...france ar nu i final...gratlage.

och sa ar vi framma till idag...gick upp lagom till att vi skulle checka ut vid 10...bussen lamnade inte kaiteriteri (stallet dar vi var) forr an kl 12.15 sa jag och narga andra tjejer to en liten garunda for att se vad det fanns att titta pa. Vattnet var inte sa fasligt kallt men ajg avstod fran att bada...vilket jag nog angrar lite nu for de var sa himla klarblatt.

Vi hoppade pa bussen mot westport som vi ar vid nu...vagen hit var inte illa pinkad den heller...mellan berg och brevid forsar som hade lika klarblatt vatten som havet saklart...vi kommer stanna har en natt och fortsatta vagen soderut men forst sa ar det All blacks vs australia ikvall!! GO All Blacks GO Go GO!!

Iallafall...nu vet ni att jag fortfarande lever...ni far hoppas att min fortsatta resa inte ar lika fantastisk, for jag har svart att se en framtid da jag kommer hem...eller kommer hem och stannar...vilketsom

Kommentarer
Postat av: mamsen

Men hallå vi ska ju stå på arlanda den 21 feb -12 o ta emot dig det måste vara en bra anledning för dig att komma hem ;) Puss puss. Kul att se att du har det fantastiskt o det glädjer ens mors hjärta. Kram kram o puss igen

2011-10-18 @ 10:03:29
Postat av: Pappa

Om jag vore dig så skulle jag be mig flytta ner till dig efter du har varit hem till mig.

Så det så

Puss

Pappsen

2011-10-27 @ 00:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0