SkolLOV (^~^)



Så i fredags började barnens skollov. Solen stod på som den gjort hela veckan och vi spenderade mycket av tiden efter skolan utomhus på studsmattan, tvätta bilar, vattna blommor och kasta lite boll. Medans Sebastian köpte en födelsedags present till en kompis, som han skulle till senare, med Evan så visade tjejjerna sina gymnastikfärdigheter på studsmattan. Sen åkte färgpennorna fram igen och jag blev fint dekorerad med blommor, hjärtan och hundar. När det blev lite kyligare gick vi in, där åkte även mina ögonskuggor fram och vi blev alla så fina så!  Jag är en katt, Philippa en tiger, Sophie en regnbåge och Molly blev en fjäril. Mysig start på lovet tycker jag.







Philippa visar hur bra hon passar i mina solglasögon och Molly visar hur man gör en volt.






På fredagskvällen får jag ett kryptiskt sms från Steffi som frågar vad jag hade för planer för lördagen...Jag svarade att jag inte hade några och hux-flux så var man en kvartsfinals biljett rikare! Helt sjukt!!!
Inte nog med att jag fick gå på Fiji Vs Samoa. Men nu också Frankrike Vs England!!! Ibland har jag sån äcklig tur!
Vi kollade upp vad biljetterna var värda...typ 400dollar/st (2000kr st) tror ni man tappade hakan eller vad!? Blev något paranoid att gå runt med denna biljett och trodde att alla försökte sno den.

 





















Söndagen bestod av en tur till Raglan och vattenfallet en bit utanför...200-någonting trappsteg ner till botten av vattenfallet. Lätt ner men uppför var det mer eller mindre en mardröm...jag och trappor kommer nor aldrig riktigt komma överrens. Sjukt vackert var det iallafall så jag måste ju säga att spykänslan och blodmak i munnen fick det ju nästan vara värt eller?
Två av tjejerna som var med hade aldrig förut varit till stranden så det var ju ett måste att åka dit. Det var lika vackert som alltid och man vänjer sig nog aldrig vid utsikten, kul som in i bomben hade vi också...tror nog att jag har lite träningsvärk i magen efter att ha skrattat och stojjat så mycket.
Även södagen var en mycket underbar och lyckad dag!









Måndagen innebar den riktiga starten på lovet. Inga barn att skynda iväg till skolan utan det var en lugn morgon och vi tog allt i våran egen takt. Lunchen spenderare vi hos Steffi, som även är au pair till mina barns kusiner om jag inte redan sagt det.

Men det var tisdag och onsdag som jag tyckte om mest då vi ägnade mycket tid till våran batik! Mycket jobb men i slutändan blev de så vackra SÅ!!

Tog även med ungarna till McD för att låta dom leka i lekrummet medans jag och Steph (samma namn, annan stavning, annan person) satt och pratade skit över en väldigt lååååång kopp te!




Snart åker min familj till Amerika och då är det min tur att åka ner till Södra ön för att härja runt! Spännande spännande!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0