Utan Evan I 10 Dagar Försmäktar Vi I Detta Hus


(Bilden till vänster på Philippa är från kvällen innan Evan åkte iväg)

Förra onsdagen åkte Evan på en affärsreas till Australien...första gången på länge han är borta så länge från barnen så de var ett känslomässigt uppror bland småttingarna. Mycket gråt första dagen, värst var faktiskt de två äldsta.
Samma dag lyckas Seb slå in tån i en dörr i skolan (bra tajming...NOT) så det blev till att åka dit för att lugna ner honom. Berättade för honom hur min bror såg änglar när han slog i tån...hjälpte inte så mycket som jag hoppats.
Efter det har det inte gått en enda dag utan att han klagat, gnällt och gått mig bra på nerverna...tanken som hållt mig lugn är att snart är det semester, Inte långt kvar alls!
Molly vägrade sova i sitt rum en natt för att Evan inte var hemma men mycket värre än så blev det inte på den fronten och småtjejerna var precis som vanligt.

Annars har det varit fullt ör medvetslös måste jag säga! Förutom att ha behövat jobba lite extra med barnen så har jag haft planer hela tiden, karate, kör, bio, lasertag och rugby...jag är ganska säker på att jag kommer gå och lägga mig imorgonkväll och inte vakna förr än söndag.

I veckan har jag lärt Sophie hur man på "rätt sätt" ska äta apelsin...(hon är så söt<3) vi har bakat chockladbollar och på lördagskvällen åkte Sally, Farmor och Molly på rugby så jag var barnvakt åt Seb, Sophie och Philippa...vi åt take away, kollade på tecknade "Alice i Underlandet" och åt lite godis. När småtjejerna gått och lagt sig så kom Maja över och Vi + Seb kollade på Iron Man.

Imorgon kommer äntligen Evan hem...han har varit saknad av oss alla.





Kommentarer
Postat av: Mamsen

Jag är såååå stolt över dig <3 du är såå himla duktig. Puss puss I <3 you

2011-10-07 @ 19:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0