Karangahake Gorge






För någon helg sedan tyckte jag att mina
 hajkingskor behövdes invigas och vi hade inte gjort någon riktig biltur på länge...så efter att ha haft ett två nätters anime-marathon med Tina skrapade vi ihop två till tjejer för att ta oss en tripp till Karangahae Gorge som är lite mer en en timmes bilfärd norr om Hamilton. Vårväders-guden stod på våran sida och solen sken för fulla muggar! Perfekt!
På vägen åkte vi förbi Paeroa som är känd som staden L&P( Lemon & Paeroa...en läsk) kom ifrån. Där av bilden med oss och en jätte L&P flaska. Mycket Nya Zeelänskt och är självklart ett måste att se.


































Sen var det Karangahake Gorge som gällde...mycket vackert plats. Det är ett ställe med en massa gamla guldgruvor som man kunde gå igenom och sedan följa spår som ledde runt berg och längst med en fors. Allt var självklart sagolikt vackert och vi gick runt med hakan ner i backen mesta delen av tiden.

Våran med tagna lunch, efter att ha gått vad vi tyckte var en evighet längst en stig, åt vi på en stor sten mitt i forsen. Där satt man i vårvärmen och filosoferade om livet när en annan tanke kom förbi smygandes. Undrar hur långt upp man kan komma hoppandes från sten till sten i forsen? Det fanns en trädstam längre upp...man borde ju komma så långt, det var ganska mycket sten att hoppa på. Tina min vän höll med mig så medans de andra två väntade på oss prövade vi lyckan.
Två blöta skor och en bakdel senare insåg jag/vi att det kanske var lite svårare än tänkt så vi gav upp...men det var ju verkligen värt ett försök i alla fall!



















Många av er har säkert hört tala som folk som "plankar"...detta är plankning Sara-style




















Jag hittade en vagn...den såg ensam ut så jag bestämde mig för att här ska det lekas...så det gjort jag.























Jag hittade även ett gammalt rostigt stort rör som hängde någon meter över marken...såg och kändes stablit ut så varför inte passa på att gå på det tycker jag?










































Många leksaker såhär på en gammal gruvplats så varför inte "apa"-runt lite.











































Innan vi åkte hem så tog vi oss en snabbvisit till ett vattenfall i närheten...det var som ett urtaget ur en film...ganska undangömt och helt fantastiskt. Med blöta skor bestämde vi oss för att gå dit barfota...DUM IDE!
Åh vilka ömma stackars fötter man fick.

Sen var det slut på det roliga och vi började dra oss hem igen. Stannade i Paeroa för våran typsika kiwi-middag som bestod av fish&chips och en L&P.







Innan vi var hemma i Hamilton igen så såg jag denna skylt! Eureka! Kan ni tänka er? :D Åh vad folk som bor där måste vara lyckliga...jag måste bli vän med någon som bor där så jag kan få skriva brev dit.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0