Blandat ^^



Fredag den 16:e vankades de invigning för världskuppen i rugby som i år hålls i NZ...Alla, verkligen ALLA är engagerade. Flaggor på bilar, målade fönster, rugby tröjor ect ect...dom verkligen lever och andas rugby här borta. Det är typ lika stor med rugby här som fotboll i Italien och då överdriver jag inte. Självklart hejjar vi på våra kära "All blacks" som NZ lag heter.
När jag kom hit till NZ så tyckte jag inte alls om rugby men det har lixom smygit på mig bakifrån och lagt sig väldigt nära platsen där ishockeyn ligger i min själ...
I alla fall så gick Evan, Sally och Seb på invigningen, live...Philippa sov över hos Farmorn så det var jag och mina två tjejer Molly och Sophie kvar. Gud så mysigt vi hade det! Åt take away från McD, gick in i spa-poolen en sväng, läste en bok och kollade på lite av invigningen innan det var dags för läggdags.

Bilden är från efter skolan samma dag som invigningen. tog en kajal, i brist på annat, och målade barnens ansikte med.




















På lördagen efter det så hade Tina sin "hej då"-middag, eftersom att hon skulle åkta tillbaka till tyskland på tisdagen, med familjen och jag var bjuden! Det var knytis så jag tog med mig en choklad tårta! Jag lovar att den är precis lika god som den ser ut att vara och också lika onyttig. (>.<)
På tisdagsmorgonen åkte jag hem till henne för att hjälpa att packa och för att säga hej då. Jag passade då på att ge henne min present. Denna underbara handgjorda katt som skulle agera resekumpan på vägen hem. Det blev väldigt uppskattad! (^.^)














Förra veckan kom lite vägarbetare till oss för att fixa våran uppfart. Den ska äntligen bli asfalterad (innan var det alltså grusgång kan man säga) Detta skulle dock även vara klart förra veckan men männen har lyst med sin frånvaro och när de väl kommer så omorganiserar de gruset lite grann för att sedan försvinna igen...ska bli intressant att se när de blir klara egentligen. Jag vågar inte ens dra till med en gissning. (o.0)










 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Tårtan ser supergod ut och katten supersöt.

2011-09-29 @ 23:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0