RWC! (Rugby World Cup)

Så jag har ju berättat lite om arr det är världskuppen i rugby här borta, väldigt stort...VÄLDIGT häftigt.
Förra veckan så GAV mina värdeföräldrar mig 3 biljetter till en match och sa att det var en bonus! Helt otroligt!
(Det minsta en biljett går för är 500 kr...)
Trodde hakan skulle nå golvet när de sa det.
Iallafall...grabbade två vänner och så for vi till Auckland i söndags för att kolla på matchen. Fiji vs Samoa





Väl där lyckas vi gå in i fel ingång...trodde det var ingång C...men det var ingång A...RAD C...i allafall, tur var väl det. Lyckades få ta ett foto med pokalen.
Väl inne bland allt folket börjar några grabbar från Samoa dansa och sjunga...tyckte dock att han som sjöng hade obekvämt tajta kläder (O.o)
 Känder lite som om han lånat en tonårings kläder och bestäms sig för att klämma på sig dom...det blev ju inte direkt bättre att han dansade. (>.<)





Tappade hakan ytterligare en gång då jag insåg att våra platser var på andra raden och på samma sida som avbytarbänkarna...Samoa värmed upp precis framför oss (>.<) 





Matchen slutade med att Samoa vann och vi samt 60 tusen andra skulle nu ta sig ut från stadion. Jag belv förvånad att man inte blev en pannkaka.







Jag har ju försökt förklara hur MYCKET Nya Zealand gillar rugby...så mycket att till och med kyrkorna sätter upp flaggot längst med deras mur...Det är verkligen som en mycket trevlig religion.

Avslutade dagen med det störta McD målet jag ätit i hela mitt liv...niiiice.



Tack Evan och Sally!!! tack tack tack!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilka upplevelser du får därborta. Kan tänka mig att det här året kommer du aldrig att glömma

Puss

Pappa

2011-10-06 @ 08:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0