Taupo.


Här kommer då mitt inlägg om min helg med familjen i Taupo...som var helt underbar förstås!
Grunden till varför vi åkte var för att jag gav Sebastian en trip till "Action World" som present, Sally och Evan tyckte det var en jättebra idee så hela familjen hakade på.
Vi åkte redan efter skolan/jobbet på fredagen för att få ut så mycket av helgen som möjligt...efter en ca 2 timmars bilfärd var vi framme vid vårat hus som vi skulle hyra...åt lite KFC, tv...sova.

Lördagen bjöd på en trip till vattenfallet som är början till Waikato floden, den längsta floden i NZ och går även genom Hamilton. 
Sen...det som vi väntat på, ACTION WORLD!!! När vi var på väg dit så var vädret väldigt lovande...men det är ju NZ vi pratar om här. Inte långt efter vi börjat med vårat stoj började det regna...inte spö-regn..utan mera dugg. Nog för att göra det halt och väldigt blött! Men låter vi vädret stoppa oss? NEJ!!! Vi fortsatte i vårat blöta och nu hala äventyr som gjorde oss (mig, seb, sophie och evan...salla satt sjuk i bilen och de två andra tjejerna gav upp) rejält dyngsura...på ena bilden kan man se hur vattnet studsar upp från där jag landar (>.<)
Efter någon timme av svingades, hoppandes och fallandes har det slutat regna och vi, lagom utpumpade, beger oss mot bilen igen för att få lite lunch i magen...fortfarande blöta förstås.

Efter Lunchen blev det till att bada i "Hot springs"...guds gåva till en nerkyld och trött Sara. Åh så skönt! Jag önskar att man hade en sån i sin bakgård. Vi stannade där en bra stund innan vi gick vidare med livet med samma sak som dagen innan...mat, tv och sen sova. Jag kan ju lugnt säga att man somande sjukt fort!









Söndagen bjöd på mycket finare väder än dagen innan! Efter att ha städat upp och packat in oss i bilen igen bestämde vi för att åka till bergen en sväng för att kika på snön. Första gången i sitt liv som Philippa lekte i snö...hon var lagom faschinerad! Självklart ledde detta till lite snöbollskrig och en underbar familjestund!

Lunchen blev en picknick på andra sidan sjön Taupo (staden Taupo är döpt efter sjön den ligger vid) den är även den största insjön i NZ. Sally passade på att testa lekplatsen...rutschkanan och gungorna, det var ganska roande :)
Vi gick en sväng längst med sjön...plockade lite pimpsten att ta hem och sen var det bara in i bilen igen för att åka hem till Hamilton igen!
Mycket lyckad helg!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Åh! Denna ständiga lättja!

2011-09-11 @ 18:05:59
Postat av: Anonym

kolla gärna in min blogg o lägg en kommentar:D

2011-09-11 @ 19:37:39
URL: http://vafanheterjag.blogg.se/
Postat av: Miranda

OJ, Det visste jag inte att det snöar där! Kanske kan du bjuda familjen till Sverige nångång i vinter så att barnen kan leka med snön så mycket som helst,eller hur?

Puss o Kram

2011-09-12 @ 09:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0